עזוב יאיר, אנחנו סתם אוכלי חינם

פורסם: מרץ 17, 2014 ב-Uncategorized
תגים: , , , , , , , , ,

פוסט של חברינו לעבודה קובי שושני, קונסול ישראל בבלגיה:

מר לפיד, בצונאמי שפקד את דרום מזרח אסיה הייתי בשליחות בשבדיה. כקונסול ישראל בתאילנד לשעבר, הצעתי מייד את הסיוע שלי. לא הייתי לבד, היו איתי קונסולים מעולים אחרים ממשרד החוץ, מלח הארץ, אנשי מקצוע שמיד התנדבו. נבחרתי להצטרף לקבוצה. ללא שאלות, ללא עלויות. מצויד בנעלים גבוהות, והרבה חששות נסעתי לאזור פוקהט שם התמקמה המשלחת הישראלית.

אני זוכר את רגעי המשבר, הגופות הצפות בתאילנד, הודו וסרי לנקה. במשך שלושה שבועות ראיתי מסביבי רק גופות. טיפלנו ביחד עם משטרת ישראל וזק״א במשפחות. הרגשנו שזו שליחות. טיפלנו לא רק בישראלים, אלא גם באזרחים מלאומים שונים. ראיתי מקרוב את החיבה לה זכינו. היינו שם להם ברגעים הקשים בחייהם. אין ספק כי היחס שלהם לישראל השתנה. אינני חושב כך. אני בטוח בכך. הם אמרו לי זאת!

קובי שושני

קובי שושני בתאילנד בימים שאחרי הצונאמי. מאחוריו ניתן לראות ערמות של ארונות קבורה עבור הנספים.

כשחזרנו הביתה, זרקנו את כל הבגדים, לא ביקשנו החזר הוצאות ראינו בכך שליחות. מה שנשאר לנו היו הריחות של גיא ההריגה שלא עזבו אותנו במשך חודשים רבים. ריח שפגשתי שוב ושוב בלי כוונה לאורך כל השרות שלי בארץ ובחו״ל. עם עשרות פעולות של הצלה, סיוע, וביקורי חולים בבתי חולים בערבי שבת. סכנות אישיות ובריאותיות.

שר האוצר, אני חש פגוע. חש פגוע כי עובדיך מציגים אותנו כנהתנים צמאי כסף.

בסוף השבוע התקשרו אלי ממשטרה ההגירה של בריסל: ״ישראלי עצור״. באותו זמן ישבתי עם חבר מקומי ורעייתי לארוחת צהריים. אמרתי להם שאני נוסע למעצר. שר האוצר, לא אין לי נהג, אינני מקבל אחזקת רכב ואינני מקבל אפילו את הביטוח של הרכב. קמתי ועזבתי. במונית שעליה אינני מקבל החזר.

השר לפיד, עזוב אותך אנחנו אוכלי חינם!

אני נושק לגיל החמישים. גם רעייתי. מה תעשה שנשוב, האם תמצא עבודה? איך נסתדר עם משכורת אחת? עזוב את הקידום שלה, הרצונות שלה, ההקרבה שלה. עזוב זה ״שטויות״.

קצת כואב לי שדווקא אתה, שכל כך רוצה לסייע למעמד הביניים נותן לנו להקיז דם.

אינני אוכל חינם, יאיר, אינני.

כתיבת תגובה

